Gó dagens!
2011-06-09 / 22:48:58 / Vardag

Såhär en regnig torsdag, dagen före skolavslutningen så kan jag ärligt säga att detta har varit
den slöaste dagen på mycket länge.

Rufus väckte mig strax före kl 8 för att säga hejdå, då han ska upp till Tierp (ovanför Stockholm)
och kolla på Drag-racing hela helgen.
Tråkigt nog kunde jag inte somna om efter det, så jag slängde mig på soffan och satte igång en
bra rulle på datorn, samtidigt som man hörde den knastrande
ljudet av regnet som stänkte mot fönstrena.
Just då var det riktigt mysigt att ligga nerbäddad i soffan med kuddar i mängder, filtar och en kopp
varm te som värmde mina alltid så kalla fingrar.

Lagom till när klockan slagit 12, så kände jag mig redo att börja dagen.
Krängde på mig närmsta, bästa plagg och drog hem till Ludde för att genomlida en stunds Kung fu..
Stackarn tyckte att jag var ett hopplöst fall som inte gjorde som han sa.
Jag stod mest och garvade åt hur fånig jag måste ha sett ut. Jistanes..

När vi båda kände oss "nöjda" med dagens prestationer drog jag mig hem till Plantmans place igen.
Då Rufus är iväg & hans föräldrar är på en roadtrip till Frankrike med Porschen, så är det jag som
står som både hus och hundvakt tills imorgon.
Jag måste medge att det är rätt mysigt ändå.

Kvällens planer är inte något speciellt planerat mer än att jag inväntar
Dag & Anna samt en kycklingsallad som heter duga.
Mums
  

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: