Ang. facerape
2011-03-16 / 11:31:01 / Åsikter

Jag har nyss pratat med min gamle lärare som jag hade i olika
hästinriktade ämnen, bl a i ridning.
En riktigt cool kille som låter oss göra lite vad vi vill på lektionerna.
Sitta vid facebook,
( i brist på annat.. )
rida vansinnesfärder barbacka på skolans hästar
 (Om vi inte berättade för någon),
trycka in en hel klass i en hästtransport och köra till matsalen
( När man inte orkar gå från stallet, till skolan ),
Ja, du förstår nog.

Saken är den att jag var på min gamla skola, Plönninge gymnasiet, för ett tag sedan.
Då tentade jag av lite kurser som jag skulle vilja ha inräknade i mitt betyg.
Bl a Häst & Stallskötsel, som just han och en annan hästlärare hade ansvar för.

Efter att ha skrivit ett slutprov ( som jag inte ens öppnat böckerna till att plugga på )
och gjort ett praktiskt prov, där knoppning, häst vid hand
& en lindning av arbetsbandage skulle göras.
Jag fick högsta betyg i allt utom det teoretiska, som var på stark VG-nivå.

Men iaf, Jag fick nyss reda på slutbetyget i kursen - MVG!
Men då ville han att jag skulle sluta skriva konstiga saker till honom.
Liksom, vaaaa?!
Så berättade han att jag skickat lite otrevliga saker till honom på
Facebook chatten förra måndagen.
Då kom det upp för mig att vi har Webbdesign just vid den tiden.
Vilket innebär en helt del facerapes när man glömmer logga ut från facebook,
 som jag precis råkade glömma just förra måndagen.
Tänka sig vilka omogna små pojkar man har i klassen,  hujedamej!

Jag menar, liksom VARFÖR skriver man till en helt random person på facebook och
dessutom skriversaker som " Ska vi ligga? ", utan att veta om personen tar illa upp?
I detta fallet en lärare på en skola som jag tidigare har gått på.
Oacceptabelt. Helt klart!
En facerape som skrivits på loggen är väl OK, men att skriva till personer i chatten är
lite väl brutalt. Right?



0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: